چگونه از Dropbox به عنوان یک Git Server استفاده کنیم؟

چگونه از Dropbox به عنوان یک Git Server استفاده کنیم؟

Dropbox یک سرویس اشتراک‌گذاری تصویر، ویدیو، فایل و … است که توسط شرکتی تحت عنوان Dropbox Inc در کالیفرنیای ایالات متحده راه‌اندازی شده است (برای آشنایی بیشتر، به مقالهٔ تاریخچهٔ مختصری از Dropbox مراجعه نمایید). همواره یکی از دغدغه‌های کاربران سرویس دراپباکس این بوده تا بتوانند از ورژن کنترل استفاده کنند. در همین راستا، در این پست قصد داریم ببینیم که به چه شکل می‌توان سیستم ورژن کنترل Git را برای سرویس دراپباکس راه‌اندازی کنیم.

برای نصب سرویس اختصاصی گیت برای دراپباکس، دستور زیر را در ترمینال وارد می‌کنیم:

$ pip install git-remote-dropbox

سرویس git-remote-dropbox یکی از روش‌های اَمنی است که از آن طریق می‌توانید هر دو سرویس Dropbox و Git را در کنار یکدیگر استفاده کنید. پس از نصب، استفاده از سرویس دراپباکس به عنوان یک سرور گیت به راحتی از طریق دستور زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

$ git remote add origin dropbox://path/to/repo

در واقع، پس از علامت : باید مسیر پوشه‌ای در دراپباکس که می‌خواهیم گیت روی آن فعال شود را وارد کنیم. لازم به ذکر است که این سرویس نیازمند توکن OAuth نیز می‌باشد که از لینک Dropbox App Console قابل دریافت است. پس از دریافت این توکن، باید آن را داخل فایلی تحت عنوان git-remote-dropbox.json. به صورت زیر قرار داد:


{
"token": "xxx"
}

از آن پس، به سادگی از دستوراتی مثل git pull ،git push و سایر دستورات گیت می‌توانیم استفاده کرده و چندین کاربر به صورت هم‌زمان نیز خواهند توانست روی یک ریپازیتوری کار کنند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon